mPotęga – V EDYCJA
Piątoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Królowej
Jadwigi w Łodygowicach biorą udział w projekcie pod nazwą „Opracowanie projektu
i realizacja matematycznej gry edukacyjnej dla uczniów klas piątych Szkół
Podstawowych z obszarów wiejskich województwa małopolskiego oraz śląskiego.”
(nr projektu: 550), którego grantobiorcą jest Akademia Techniczno-Humanistyczna
w Bielsku-Białej. Projekt realizowany jest w ramach konkursu grantowego w
ramach Programu “mPotęga” – V edycja.
Celem projektu jest stworzenie uniwersalnego narzędzia w postaci gry
edukacyjnej, mającego na celu ułatwienie nauki matematyki uczniom szkół
podstawowych. Opracowana pomoc dydaktyczna będzie testowana przez uczniów klas
piątych z pięciu szkół podstawowych z województwa małopolskiego i śląskiego
przez okres 10 tygodni. Wpływ innowacji na kompetencje uczniów sprawdzi
specjalnie przygotowany test umiejętności matematycznych. Zakończenie i
podsumowanie projektu odbędzie się na Akademii Techniczno-Humanistycznej 12
grudnia 2018 r. Eventowi towarzyszyć będą dodatkowe atrakcje takie jak turniej
gry Sprytna Matematyka, wykłady i warsztaty matematyczne. Na najlepszych graczy
czekają cenne nagrody!
Koordynatorem projektu jest studentka IV roku Informatyki na Wydziale Budowy
Maszyn i Informatyki na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej
Anna Gałuszka.
Innowacyjny charakter przedsięwzięcia:
• Współpraca Szkół Podstawowych z Uczelnią Wyższą.
• Wykonanie z drewna, przyjaznego dla zdrowia dzieci.
• Wykorzystanie zasady grywalności w kontekście motywacji uczniów do nauki.
• Wykorzystanie zasad projektowania zgodnych z trendami User Experience.
• Organizacja turnieju dla uczniów, odbywającego się na Uczelni Wyższej pozwoli
na rozwój
horyzontów uczniów oraz możliwość rywalizacji pod okiem studentów.
• Podniesienie kompetencji warsztatu badawczego osoby odpowiedzialnej za
projekt i kadry nauczycielskiej zaangażowanej w prowadzenie zajęć.
• Każdy z uczniów objętych projektem otrzyma papierową wersję gry do
samodzielnego wycięcia oraz instrukcję, dzięki której gra będzie mogła być
wykorzystywana w domu, co pozwoli zaangażować w nią całą rodzinę.
Więcej informacji i szczegółowy harmonogram projektu znajdą Państwo na stronie:
https://sprytniej.edu.pl/
Bieżąca relacja z realizacji znajduje się na facebookowym fanpage:
https://www.facebook.com/sprytniej/
Projekt dofinansowała Fundacja mBanku