Interblok w ZS w Pietrzykowicach
W ZS w Pietrzykowicach będzie realizowany nowy przedmiot obowiązkowy o nazwie Interblok...
W roku szkolnym 2014/2015 w Zespole Szkół w Pietrzykowicach będzie realizowany przez uczniów I klasy gimnazjum nowy przedmiot obowiązkowy o nazwie INTERBLOK.
INTERBLOK zakłada praktyczny sposób nauczania chemii, matematyki, fizyki, geografii, i biologii. W trakcie zajęć uczniowie będą nie tylko samodzielnie przeprowadzać eksperymenty, rozwiązywać zadania problemowe, ale także budować prototypy urządzeń, które pomogą zrozumieć prawa rządzące światem przyrody. Przez cały czas trwania projektu nauczyciele prowadzący będą mogli korzystać z wsparcia autorów scenariuszy poszczególnych zajęć. Liderem tego programu jest p. Mirosław Chudecki – nauczyciel fizyki.
Dodatkowo gimnazjaliści będą mogli zaznajomić się z podstawami ekonomii i przedsiębiorczości, gdyż do każdego projektu będą sporządzane analizy opłacalności wykonanego zadania. Wśród najciekawszych eksperymentów, które będą mieli do wykonania uczniowie, jest m.in. przecinanie płomienia, budowa gaśnicy McGayvera, konstruowanie rakiety czy akustycznego wzmacniacza. Taka forma nauki ma na celu pokazanie młodzieży, jak pracować w grupie, samodzielnie rozwiązywać problemy badawcze, a także postrzegać otaczający świat.
Bez wątpienia wszystkie proponowane zajęcia zwiększają kreatywność i pobudzają ciekawość uczniów. Ponadto przełamujemy w ten sposób stereotyp, według którego nauczanie przedmiotów ścisłych musi być nudne. W trakcie każdych zajęć w ramach INTERBLOK-u na pewno pojawią się prawdziwe emocje.
Zakładane efekty programu INTERBLOK to:
- wzrost zainteresowania przedmiotami matematyczno- przyrodniczymi,
- nauczenie zasad pracy naukowo- eksperymentalnej, w tym: realizacji instrukcji, planowania i realizacji eksperymentów, analizowania wyników, budowania i testowania prototypów, sprawdzania założeń,
- wzrost wyniku egzaminacyjnego z przedmiotów matematyczno- przyrodniczych,
- wzrost wiedzy ekonomicznej i przedsiębiorczości,
- nauczenie pracy w grupie i pracy projektowej,
- nauczenie dokonywania realnej samooceny swojej pracy,
- zwiększenie współpracy pomiędzy nauczycielami przedmiotów matematyczno- przyrodniczych,
- ożywienie szkolnych laboratoriów i pracowni,
- zintegrowanie rodziców i zaangażowanie ich w działania programowe na terenie szkoły.