Zajęcia integracyjne w ZSS
Od września do grudnia 2012 r. w ZSS odbywały się cykliczne, integracyjne zajęcia symulacji sensomotorycznej w ramach projektu realizowanego przez Fundację Per Corda...
W zespołach Rewalidacyjno – Wychowawczych ZSS, w których realizowane są zajęcia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim od września 2012 r. do grudnia 2012 r. odbywały się cykliczne, integracyjne zajęcia STYMULACJI SENSOMOTORYCZNEJ ze zdrowymi kolegami oraz prowadzona była REHABILITACJA w ramach realizacji projektu przez FUNDACJĘ „PER CORDA” z
FUNDUSZU INICJATYW OBYWATELSKICH
nt: „Jesteśmy częścią społeczeństwa – integracja i rehabilitacja jako ważny środek rozwoju i funkcjonowania dzieci specjalnej troski".
Aktywność ruchowa dzieci niepełnosprawnych ma takie samo znaczenie jak u dzieci zdrowych. Służy podtrzymywaniu ich zdrowia (sprawności, wytrzymałości, wydolności) by mogli jak najpełniej funkcjonować w życiu społecznym.
U dzieci, u których nie wyczerpał się jeszcze potencjał rehabilitacyjny (są jeszcze możliwości poprawy stanu zdrowia), aktywność ruchowa, poprzez specjalnie dobrane ćwiczenia, służy nie tylko poprawie sprawności, wydolności, wytrzymałości, ale też kształtowaniu najwłaściwszych w danym przypadku wzorców funkcjonalnych. W ramach realizacji projektu objęto grupę podopiecznych FUNDACJI PER CORDA. Dla każdego dziecka został dobrany indywidualny zestaw ćwiczeń uwzględniający jego potrzeby rozwojowe, edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne.
ZAJĘCIA STYMULACJI SENSOMOTORYCZNEJ
REHABILITACJA